Nu är vi verkligen igång!

Idag hade vi vår första intervju (och inte i onsdags som vi råkade skriva...) och det kändes kanonbra! Intervjun gick smidigt och innebar en del reflekterande, för min del. Under tiden som personen svarade på frågorna satt jag och funderade på, hur lätt är det egentligen att se en hierarki inom en grupp som man är så inne i? Vilket både jag och Linus samt många andra är inom HBT-världen är. Kanske krävs det att ta ett steg utanför ibland för att försöka se det på ett annat sätt som intervjupersonen sa vid något tillfälle. Och ja, ibland tror jag faktiskt att det är just det som krävs.

Idag kände jag nog egentligen för första gången att nu är vi på gång! Hela projektet känns mer konkret nu och jag längtar verkligen till att vi kan presentera våra slutsatser för er! För ni kommer väl att komma till vårt presentationsmingel när det är dags? ;)

Jag gick ifrån intervjun med en wow-känsla i kroppen. Shit, det här projektet har verkligen blivit av! Jag kunde inte föreställa mig hur det skulle bli när jag och Linus satt och pratade normer över MSN den där sommardagen då tankarna på projektet började ta form. Då trodde jag att om vi har tur kommer vi få en, max två personer som är villiga att bli intervjuade. Vill vi ha fler får vi be våra vänner att ställa upp. Det har gått åt ett helt annat håll, vilket jag är väldigt tacksam för!

Kram från Petra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0